054-4457665

חוג רובוטיקה

חוג רובוטיקה

שיעורי הרובוטיקה נערכים על בסיס הערכות המתקדמות של לגו (WeDo 2, EV3), ארדואינו וחברות סיניות מובילות המייצרות ערכות חינוכיות לבניית מודלים פועלים של רובוטים.

כמובן, אי אפשר ללמד רובוטיקה על בסיס ערכות ובתקופת זמן קצרה, אך ניסיון לתת תחושה של שמחת היצירתיות, הטעם של הניצחון על הקשיים הוא בכוחנו. בכל שיעור אני חוזר בפני ילדינו שהעבודה הקשה ביותר בעולם היא ללמוד ולהמציא, הניצחון הגדול ביותר הוא הניצחון על עצמו. המטרה שלי היא לא ללמד אותכם רובוטיקה, כי זה בלתי אפשרי תוך זמן קצר ובהתחשב בגיל שלך, אלא ללמד אותכם איך ללמוד לבד.

אבל בואו נעזוב את הרטוריקה ונראה מה הילד יעשה בפגישות שלנו. נבין מהו רובוט, במה הוא שונה ממכונות אחרות, נחשוב על דו קיום של רובוטים ובני אדם. בתהליך הרכבת דגמים שונים של רובוטים נכיר גם את המנוע כאלמנט מניע של מכונות ומנגנונים, ציר, כאלמנט של העברת סיבוב מהמנוע לחלקים אחרים, גלגל שיניים כאלמנט תנועה על פני מרחק ואלמנט המשפיע על מהירות התנועה והכח. כמו כן, ילדים יוכלו להכיר את תמסורת חילזוו ותמסורת  רצוע, לאחר שלמדו את הדמיון והשוני בעבודתם וחוקים ועקרונות רבים אחרים שהמצאו על ידי האנושות והוחלו במכניקה, מארכימדס ועד ימינו. בתהליך הרכבה מכנית של מודלים, הילד מפתח מיומנויות מוטוריות, יכולת לקרוא ציורים ודיאגרמות, לתפוס ולהעביר ציור דו מימדי לחלל תלת מימדי ולקבל החלטות הנדסיות חלופיות.

אבל רובוט בלי תכנות זה כלום. ילדים יידעו ויבינו שקוד או תיכנות הם אמצעי תקשורת בין אדם לרובוט.

נלמד כיצד לכתוב קודים פשוטים בסביבת תכנות גרפית ידידותית. ילדים יבינו שקוד הוא אלגוריתם רציף של פעולות הנדרשות לשליטה ברובוט. אנו לומדים על חוסר האפשרות לבצע נכון את הקוד אם הוא מכיל שגיאות או סתירות. בתהליך של תכנות רובוטים נגלה שהקוד יכול להיות בעל מבנה מורכב ופשוט.

קבוצת הגיל המבוגר יותר, החל מגיל 10, תלמד לכתוב תוכניות בסביבת תכנות מבוססת טקסט קרוב לשפת C ++ המקצועית.

לימוד רובוטיקה אינו אפשרי ללא ידע בסיסי בתחומים כמו מתמטיקה, פיזיקה, רישום, אנגלית, ולכן הקורס שלנו קשור בקשר בלתי נפרד לתכנית הלימודים בבית הספר, ומשלים אותה באופן הרמוני, וברגעים מסוימים, עובד באופן יזום, במטרה ללמוד עמוק ולהבין חומר למד.

אנחנו לא קוסמים, אבל הניסיון והרצון של ילדיכם יעזרו לעשות ניסים אמיתיים.